З січня 2004 року вступив у дію прийнятий Верховної Радою України Закон “Про електронний цифровий підпис”, в якому чітко визначене поняття, сфера використання та юридична сила електронного цифрового підпису.
Електронний підпис – дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані та призначені для ідентифікації підписувача цих даних.
Електронний цифровий підпис (ЕЦП) – вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.
Електронний цифровий підпис може використовуватись юридичними та фізичними особами як аналог власноручного підпису для надання електронному документу юридичної сили. Юридична сила електронного документа, підписаного ЕЦП, еквівалентна юридичній силі документа на паперовому носії з власноручним підписом правоздатної особи та скріпленого печаткою.
ЕЦП володіє всіма основними властивостями власноручного підпису:
- засвідчує те, що отриманий документ надійшов від особи, яка його підписала;
- гарантує цілісність та захист від спотворення/виправлення підписаного документа;
- не дає можливості особі, яка підписала документ, відмовитись від зобов’язань, що виникли в результаті підписання цього електронного документа.
Безпека використання ЕЦП забезпечується тим, що засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Переваги ЕЦП
Юридична сила електронних документів
Закони України прирівнюють за юридичною силою електронні документи, що підписані ЕЦП, і документи з власноручним підписом або печаткою, а також створюють правову основу для застосування ЕЦП і здійснення юридично значимих дій шляхом електронного документообігу.
Конфіденційність і безпека інформації
Використовуючи ЕЦП, Ви отримуєте додаткові можливості шифрування документів. Завдяки надійним криптографічним алгоритмам забезпечується конфіденційність інформації, яка передбачає неможливість доступу до неї будь-якої особи, що не володіє секретним ключем.
Безпека використання ЕЦП гарантується тим, що ПЗ “БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС”, яке використовується для роботи з ЕЦП, пройшло експертизу в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Можливість ведення електронного документообігу з державними структурами
Можливість використовувати одні й ті ж засоби ЕЦП при обміні даними з усіма міністерствами, відомствами, при подачі звітності в будь-які контролюючі органи на території України.
Удосконалення бізнес-процесів на підприємствах
Ведення ЕДО на підприємствах значно скорочує об’єми паперової бухгалтерської документації, економить час співробітників і витрати підприємств, пов’язані з укладенням договорів, оформленням платіжних документів та їх пересиланням контрагентові.
Ведення ділових відносин на сучасному рівні
Використання ЕЦП значно прискорює проведення численних комерційних операцій, виключає необхідність додаткових зустрічей і багатогодинних переговорів.
Електронний цифровий підпис – ефективне рішення для всіх, хто хоче використовувати новітні технології та бути успішним бізнесменом. Документи, підписані електронним цифровим підписом, можуть бути передані до місця призначення за лічені секунди. Всі учасники електронного документообігу отримують рівні можливості незалежно від їх фізичного розташування.
Коментарі закриті.